טורי וידאו

תרומתי לפרויקט "לתת מעצמי"

בימים האחרונים, אנו שומעים על הקמפיין של שר החינוך, נפתלי בנט, שקורא לתלמידים "לתת 5". קבוצת תלמידים החליטו להקים פרויקט שנקרא "לתת מעצמי", ובו הם מדגישים שבגרות של 5 יח"ל במתמטיקה פחות חשובה מהכישורים שלהם ומהיכולות שיש לאדם להציע לעולם. רצ"ב תרומתי לפרויקט זה, והיא הפוסט שכתבתי לפרויקט בפייסבוק:


"שמי בן קיזל, בן 17.5 מחיפה. בעוד מספר ימים, אני מסיים כיתה י"ב בתיכון "ליאו באק". אני לוקה בתסמונת אספרגר על הספקטרום האוטיסטי, היוצרת אצל הלוקים בה קשיי תקשורת וקשיים באינטראקציה חברתית, לצד יכולות גבוהות מאד בשפות, מדעי הרוח, מוסיקה, אומנות, מתמטיקה ותחומים נוספים. יכולותיי הגבוהות מתבטאות, בין היתר, במוסיקה ובשפות:

אני בהרצאה מול אנשי החינוך המיוחד במתי"א עכו, מאי 2016
אני מוסיקאי, כותב ומלחין שירים. הוצאתי לאחרונה את אלבומי השלישי "לאסוף", וכן את אלבומיי הקודמים "שאלות" ו-"The Fire". אני תלמיד פסנתר בקונסרבטוריון "דוניה ויצמן" המתכונן בימים אלו לבחינת הגמר ורסיטל הגמר בקונסרבטוריון. אני מסיים 5 יח"ל בערבית, ובמסגרת לימודי הערבית תרגמתי עם הכיתה את סיפור הילדים של מייסון אסדי "אספר לכם על ביתי הגדול" מערבית לעברית, וכן הלחנתי אותו לשיר אתני, "ביתי הגדול". הופעתי עם שיר זה ועם שירים נוספים בסמינר דו קיום של מגמת הערבית עם נוער ערבי, וייצגתי את הקבוצה גם מחוץ לבית הספר. על כל אלו, אני קיבלתי את תואר מצטיין המחוז בערבית, וכמובן מצטיין המגמה בבית הספר.

כמו כן, אני פעיל בתחום הסברת האוטיזם: אני חבר בלהקת "שאלות" שמסבירה את האוטיזם באמצעות שירים מקוריים וקטעי הקישור. בנוסף, אני מעביר את הרצאת "אני והאספרגר" בפורומים שונים, שמסבירה את התסמונת מנקודת מבטי. לא מזמן הרציתי מול מורי החינוך המיוחד במתי"א עכו, וכן בקורסים שונים לחינוך מיוחד ולריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה. בכל מעשיי התחום, מטרתי היא להפוך את החברה שלנו לטובה יותר ומקבלת יותר את האחר.

בטח אתם שואלים את עצמכם עכשיו: "מכל הדבר הזה, כמה יח"ל הוא עשה במתמטיקה?"
אז אני אענה: עשיתי 3 יח"ל מתמטיקה בלבד, וזאת משום שידעתי שמדען או רופא אני לא אהיה. העדפתי לקבל 95 ב-3 יח"ל מאשר לקבל 70 או 80 ב-4 יח"ל. ובעיני, כל אחד רשאי לעשות כמה יח"ל מתמטיקה שהוא רוצה, העיקר שהוא יהיה מסופק ושיהיה לו נוח עם זה. אני לא נותן לקמפיין "לתת 5" של שר החינוך, נפתלי בנט, להשפיע עלי, משום שאני יודע שאני מצליח גם בלי מתמטיקה, וזה אפשרי.

עלו והצליחו!"



אני בהרצאה מול סטודנטיות לחינוך מיוחד, דצמבר 2015

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה